Ingyenes belföldi kiszállítás 30.000 Ft felett!

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

A www.nutribalance.hu oldalon működő webáruházból („Webáruház”) történő bármely termék megrendelése esetén a Nutribalance Kft. („Szolgáltató”) jelen Általános Szerződési Feltételei az irányadóak a Webáruház vásárlóira („Vásárló” vagy a Ptk szerinti fogyasztónak minősülő esetekben „fogyasztó”).

I. Általános adatok

1. Szolgáltató adatai

Neve: Nutribalance Kft.

Székhelye: 2170 Aszód, Kossuth Lajos utca 13.

Postacíme: 1134 Budapest, Taksony utca 9. Fsz. 8. ajtó

Cégjegyzékszáma: 13-09-062199

Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Adószáma: 10443709-2-13

Képviseli: Bartha Ákos Arnold, ügyvezető

Számlavezető bank neve: Raiffeisen Bank, bankszámlaszám: 12011739-01668506-00100003

A szolgáltató elérhetősége, kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@nutribalance.hu

A szerződés nyelve: magyar

2. Tárhely szolgáltató adatai

cégnév: iStudio Online Creative Agency Korlátolt Felelősségű Társaság

székhely: 1142 Budapest, Ráskay Lea utca 15.

postacím: 1142 Budapest, Ráskay Lea utca 15.

e-mail cím: domain@istudio.hu

online ügyfélszolgálat: http://istudiotarhely.hu/tarhely/

telefon: +36 70 67 65 777

3. A Webáruház teljeskörű logisztikai feladait ellátó együttműködő partner (fulfillment szolgáltatás)

cégnév: WEBSHIPPY Magyarország Logisztikai és Szállítmányozási Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely és telephely: 2151 Fót, 0221/12 – East Gate Business Park C/2. .

Cégjegyzékszám: 13-09-213880

Elérhetőség: info@webshippy.com

Képviselője: Perényi András ügyvezető

II. Rendelés

1. Termékkínálat

A Webáruházunkban saját fejlesztésű és más gyártók által készített étrend-és táplálékkiegésztő termékeket forgalmazunk.

A Webáruházban szereplő termékek ismertetőinek hibája, hiányossága, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változás miatt a Szolgáltató felelőssége kizárt.

2. A termék kiválasztása

A termékek megrendeléséhez nincs szükség regisztrációra vagy felhasználói fiók létrehozására.

A Webáruházban keresés funkció működik, mellyel szót, vagy akár szótöredéket megadva kereshet a termékeink leírásában, megnevezésében.

A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a kosár ikonra való kattintással, vagy „Kosárba tesz” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A képernyő jobb felső sarkában lévő kosár ikon melletti szám megmutatja, hogy eddig hány féle terméket helyezett a kosárba. Ugyanezen jobb felső sarokban elhelyezett kosár ikonra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint kosárban lévő termékek vételárának összegét. Itt ellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyek igény szerint módosíthatók, javíthatók. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Amennyiben módosít a kosárban lévő termékek mennyiségén, vagy töröl közülük, úgy szükséges a termék melletti frissítés ikonra kattintani, vagy az alsó „Frissítés” gombra, hogy a kosár mentse a módosításokat és a megfelelő végösszegeket írja ki. A „Vissza” gombra való kattintással, a vásárlónak lehetősége nyílik visszatérni a termékoldalra és tovább böngészni a termékeink között. A „Kosár ürítése” gombra kattintva a kosárban eddig elhelyezett termékek törlődnek. A „Kosár elmentése” gombra kattintva, mentheti az eddig kiválasztott termékek listáját, hogy a későbbiekben tudja folytatni a vásárlást.

A Vásárlónak, amennyiben rendelkezik kuponkóddal, lehetősége van az ehhez kapcsolódó kedvezményt érvényesíteni a vásárlás során, a fizetést megelőzően. Egy megrendelés alkalmával egy kupon érvényesíthető, a kedvezmények nem halmozhatóak.

3. A rendelés elküldése

A Kosár oldalon feltüntetésre kerül a kosárba tett termékek adatain kívül a szállítási költség is, valamint lehetőség van kuponkód beváltására is, amennyiben a Vásárló rendelkezik vele. Ha a Vásárló megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, ellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni azokat, akkor egyszerűen a “Tovább a pénztárhoz” gombra való kattintással léphet tovább a Pénztár felületre. . A megrendeléshez a Vásárlónak meg kell adnia a számlázási nevet, címet, telefonszámot és e-mail címet, továbbá ha az eltér a számlázási adatoktól, akkor a szállítási címet, valamint ki kell választania a fizetési módot, amely lehet közvetlen banki átutalás, utánvétes fizetés vagy bankkártyás fizetés (Stripe). A továbblépés erről a felületről csak azután lehetséges, ha a Vásárló elfogadta az Adatkezelési tájékoztatót és a jelen ÁSZF-et.
Amennyiben a Vásárló a bankkártyás fizetést (Stripe) választja, átirányításra kerül a Stripe rendszer oldalára.

Az adatbeviteli hibák javítására (pl. plusz termék kiválasztására, db szám módosítására, kiválasztott termék törlésére, az ár ellenőrzésére) a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után.

Amennyiben a kosár ellenőrzése ellenére mégis téves megrendelés történt, kérjük, haladéktalanul jelezze Webáruházunknak az info@nutribalance.hu e-mail címen.

A következő lépésben a „Tovább” gombra kattintva léphet tovább az Adatok ellenőrzése felületére. 

Szolgáltató csak a hiánytalanul kitöltött megrendelőlapokat tudja feldolgozni és csak abban az esetben, amennyiben a valóságnak megfelelő adatokat tartalmaz. (teljes név, pontos e-mail cím, telefonszám, cím). A hiányos adatokkal leadott megrendelések teljesítése nem lehetséges, az esetlegesen ebből adódó károkért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

4. A rendelés visszaigazolása

A beérkezett megrendeléseket minden esetben visszaigazoljuk e-mail-ben a megrendeléstől számított legfeljebb 48 órán belül. A hibásan megadott e-mail cím, vagy az e-mail címhez tartozó tárhely telítettsége a megrendelés visszaigazolásának kézbesíthetetlenségét okozhatja.

Amennyiben a megrendelés elküldését követően nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, javasoljuk ellenőrizze a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Az e-mailek kézbesíthetetlenségének másik oka lehet az e-mail cím hibás megadása vagy a tárhely telítettsége, melyért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 Amennyiben nem kapta meg a visszaigazolást, kérjük vegye fel a kapcsolatot Webáruházunkkal.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, info@nutribalance.hu e-mail címre küldött e-mailben kerülhet sor.

III. Árak, költségek

1. Termék ára

Az árak alapértelmezés szerint magyar forintban vannak feltüntetve. A Webáruházunkban található árak bruttó fogyasztói árak, melyek tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t.

A megrendelt termékre a megrendelése napján érvényes díjszabás az irányadó. Kivételt képez ez alól, ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár jelenik meg a Webáruházban. A Szolgáltató a honlapon található esetleges hibákat igyekszik elkerülni, kijavítani, de azokért felelősséget nem vállal.  Hibás árnak tekinthető a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, illetve egy esetleges rendszerhiba miatt megjelenő pl. 0 Ft-os ár. Ez esetben Szolgáltató felajánlhatja a helyes áron történő vásárlást, melynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogokat, hogy a mindenkori árakat maga határozza meg.

A Szolgáltató az aktuális akciókat (az akcióban szereplő termékeket, az akciós árakat, az akció pontos időtartalmát) a Webáruházban jól láthatóan feltünteti. Amennyiben a Szolgáltató az akcióhoz nem rendel pontos időtartamot, úgy az akció határozatlan ideig, illetve visszavonásig érvényes.

2. Szállítás díja

A termékek üzletben történő személyes átvételére nincs lehetőség, a megrendelés kizárólag futárszolgálattal és csomagpontra történő kiszállítással kérhető.  Az árak nem tartalmazzák a szállítás költségét. A szállítási költség a Vásárlót terheli, kivéve abban az esetben, ha az külön feltüntetésre kerül a termék adatlapján, -vagy egy promóció keretében, pl. ingyenes szállítás, illetve adott értékhatár feletti vásárlás esetén.

A kiszállítás átalány díja:

belföldön:

  • Házhozszállítás GLS futárszolgálattal: 1.990 Ft
  • Házhozszállítás MPL futárszolgálattal: 1.690 Ft
  • GLS CsomagPont: 1.990 Ft
  • FoxPost Csomagautomata: 1.290 Ft
  • MPL PostaPont: 1.290 Ft

külföldön:

  1. zóna (GLS) – 3.495 Ft (Csehország, Horvátország, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia)
  2. zóna (GLS) – 5.335 Ft (Ausztria, Belgium, Bulgária, Dánia, Hollandia, Németország)
  3. zóna (GLS) – 8.255 Ft (Franciaország, Görögország, Olaszország, Portugália, Spanyolország)
  4. zóna (DPD) – 4100 Ft (Észtország, Lettország, Litvánia)

Az esetleges vámkezelési díj a vásárlót terheli (pl. Tenerife), valamint vámkezelés esetében a kiszállítási idő is megnövekedhet.
A termék árán felül külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

IV. Szállítás

A kiszállítást a GLS, DPD, valamint a Foxpost futárszolgálat végzi, amelynek várható időintervallumáról előzetes értesítést küld. A szállítással kapcsolatos kérdéseikkel, észrevételeikkel a GLS, DPD és Foxpost futárszolgálathoz fordulhatnak az alábbi elérhetőségeken:
e-mail cím: info@gls-hungary.com
telefonszám: tel:(+36 29) 886 700 vagy tel:(+36 20) 890-0660

https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat

https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan:

A megrendelés elküldésével a Vásárlónknak fizetési kötelezettsége keletkezik. Az utánvéttel megrendelt termékeket a csomag átvételekor ki kell fizetni a futárnak. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!
Vásárló tudomásul veszi, hogy az át nem vett csomagok szállítási költsége őt terheli.

V. Fizetési lehetőségek

1. Stripe – bankkártya

A Stripe egy ír-amerikai pénzügyi szolgáltatást nyújtó technológiai vállalat. A cég kifejlesztett egy API-kat használó fizetéskezelő szoftvert az online kereskedők, előfizetést kínáló cégek, szoftver platformok és online piacterek számára. A Stripe hasonló a PayPalhoz, mivel bankfüggetlen fizetési elfogadó rendszert biztosít.

A tranzakció a Vásárlónak INGYENES, a szolgáltatásért a Webáruház fizet. Bankkártyája adatai a legszigorúbb biztonsági rendszerben futnak át és nem lesznek rögzítve, így is csökkentve a visszaélések lehetőségét.

A fizetés folyamata:

A Webáruházban a rendelési folyamat során a fizetéshez érve átirányítjuk a Stripe biztonságos oldalára, melyet magyar nyelven fog tudni használni, követve a képernyő utasításokat.

A fizetendő összeget a kalkuláció során a Webáruházból veszi át a rendszer, vagy az ajánlat kérésének feldolgozása és visszaigazolása során e-mailben küldjük meg, részletes kalkuláció és ajánlat tétel formájában a pontos befizetendő összeg megjelölésével és egyéb információkkal egyetemben. A megadott, erre a célra kialakított weboldalon kezdheti meg a fizetési folyamatot.

Meg kell adnia a kártyán szereplő kártyabirtokos nevét, a kártya számát és érvényességét, valamint a hitelesítő CVC2/CVV kódját. A honlapon ábrákkal segítik, hogy a kért adatokat hol találja a kártyán.

Az adatok bevitele után az érvényesítő gombra kattintva pár másodpercen belül meg is történik a tranzakció, melynek sikerességéről Önt is tájékoztatják a képernyőn.

Milyen bankkártyákat használhat:

A Stripe jelenleg több mint 35 országot és több mint 135 valutát támogat. A Stripe lehetővé teszi a hazai és nemzetközi fizetések elfogadását. Támogatja a különböző devizákat és a nemzetközi kártyákat. Fizetésre alkalmas bankkártyák a Stripe rendszerében a Visa, Visa Electron, MasterCard és a MasterCard Maestro.

2. További fizetési lehetőségek

– előre történő banki átutalás: a megrendelés leadása után elküldésre kerül a díjbekérő, amely alapján Vásárló előzetesen kiegyenlíti a termék árát.

– utánvét: kiszállításkor történik a fizetés a futárszolgálatnál készpénzben vagy bankkártyával. Az utánvét díja: 500 Ft.

VI. Számlázás

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levélben szereplő minden tételt tartalmaz. Az e- számla kiállítása és küldése a Számlázz.hu (www.szamlazz.hu) rendszerén keresztül történik. A számla elektronikus aláírással és időbélyeggel van ellátva, így megfelel az áfa törvényben és egyéb rendeletben foglalt törvényi előírásoknak. Amennyiben mégis papír alapú számlát szeretne igényelni, kérjük, hogy azt a megrendelés megjegyzés rovatában vagy e-mail útján jelezze az info@nutribalance.hu e-mail címen.

VII. Teljesítési határidők

A Szolgáltató vállalja, hogy a megrendelés beérkezésétől számítva, ha a megbízás reggel
12:00 óráig beérkezik akkor aznap, azt követő beérkezés esetén 1, azaz egy munkanapon belül
a raktáron lévő Küldeményt a Webshippy Kft. közreműködésével és az általa igénybevett GLS/Foxpost/MPL futárszolgálattal becsomagolja és Kiszállításra átadja a Vásárlóhoz. A várható szállítási és átvételi időpontról a Vásárló e-mailben előzetesen tájékoztatást kap.

Kiszállítás kizárólag Magyarország területén belül kérhető.

VIII. Szerződéskötésre vonatkozó szabályok

A Webáruházban történő megrendelés elektronikus úton, távollevők közötti szerződésnek minősül a 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet alapján.

Szolgáltató a jelen dokumentumot (ÁSZF-et) nem iktatja, a szerződés kizárólag elektronikus úton kerül megkötésre. Az elküldött megrendelés kinyomtatásra kerül, melyet Szolgáltató sorszámozva, és visszakereshetően megőriz.

Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a weboldalon keresztül eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései.

Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató, valamint a Megrendelő közötti megrendelés adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.

A megrendelésre vonatkozó e-mailen visszaigazolás a Szolgáltató és Megrendelő között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 18.§ szerinti “írásbeli megerősítés” követelményének.

A Webáruházban tett megrendelést a Szolgáltató csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a Megrendelő a jelentkezési felületen található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott számlázási adatokból felmerülő problémákért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

IX. Elállási/felmondási jog

Az e pontban foglalt elállási jog kizárólag a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő vagyis a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Nem vonatkozik tehát azokra, akik cégként, egyéni vállalkozóként kereskedelmi céllal vásárolnák a termékeket.

A fogyasztó jogosult a megrendelt termék átvételétől – vagy több tételből/ darabból álló termék esetén az utolsó tétel/darab átvételétől – számítva 14 napon belül indoklás nélkül elállni a vásárlástól. A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, kérjük erre vonatkozó szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásban, e-mailben vagy postai úton juttassa el nekünk az alábbi címünkre: nutribalance.hu Nutribalance Kft., 1134 Budapest, Taksony utca 9. Fsz. 8. ajtó vagy info@nutribalance.hu e-mail címünkre. Az elállási/felmondási jog határidőben gyakoroltnak minősül, ha a fogyasztó 14 napon belül elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. A nyilatkozat kézhezvételét írásban visszaigazoljuk.

Elállás esetén haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatartjuk, amíg a terméket vissza nem kaptuk vagy a fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A fogyasztó köteles a terméket számunkra a nutribalance.hu Nutribalance Kft., 1134 Budapest, Taksony utca 9. Fsz. 8. ajtó címre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a fogyasztó viseli.

A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Az elállási jog alóli kivétel

A 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet 29.§(1) szerint a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát  a

d) pontja alapján a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék és

e) pontja alapján olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Arra való tekintettel, hogy Webáruházunk termékei zárt csomagolású, egészségmegőrzést segítő, emberi fogyasztásra szánt termékek, így felbontást követően minőségüket korlátozott ideig őrzik meg és egészségvédelmi okokból már nem használhatók fel a visszaküldött termékek, ezért a felbontott csomagolású táplálék- és étrend kiegészítő termékeket esetében nem áll fenn az elállási jog.

X. Kellékszavatosság, termékszavatosság

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

XI. Panasz ügyintézés

1. Panasztétel a Szolgáltatónál

Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, mennyiségben, a fogyasztó teljes megelégedettsége mellett teljesítsünk. Amennyiben fogyasztónak valamilyen panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címünkön vagy levél útján is közölheti.

A panaszok megválaszolását és lehetőség szerinti orvoslását a Szolgáltató igyekszik a lehető leggyorsabban megtenni, de legkésőbb 14 napon belül.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat: a fogyasztó neve, lakcíme, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

3. Bírósági eljárás

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

4. Békéltető testület

Tájékoztatjuk, hogy Ön a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét, ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését, a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor, a testület döntésére irányuló indítványt, a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei:

Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Pest Megyei Békéltető Testület

székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1055 Budapest Balassi Bálint utca 25. IV. em. 2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881

 http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

Panasz elektronikus beadása: http://panaszrendezes.hu/online-kerelem-kuldes/

5. Online vitarendezési fórum

A Szolgáltató nyitott arra, hogy online vitarendezési platform segítségével oldja meg az esetlegesen felmerülő vitás kérdést. Az európai uniós békéltető honlap felhasználható a fogyasztókkal fennálló viták rendezéséhez, az uniós online vitarendezési platform (ODR) elérhető a következő linken: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő Békéltető Testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

XII. Szerzői jogok

A Szolgáltató Webáruházának teljes tartama és elemei, valamint az azon keresztül megvásárolható termékek, leírások, ábrázolások és információk szerzői jogvédelem alatt állnak, így azok elektronikus vagy nyomtatott formában való után-közlése, másolása, módosítása, felhasználása csak Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

XIII. Tulajdonjogi kikötés

A termékek vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában maradnak.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

XIV. Vegyes rendelkezések

1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.

2. Szolgáltató nem vállal felelősséget a bekövetkezett technikai- vagy rendszerhibákért, és ezek következményeiért, adatvesztésért, kivéve a törvény által ki nem zárható felelősségeket. A Webáruházban 18 év alattiak nem adhatnak le rendelést, Vásárló jelen szerződés elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

3. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Vásárló és a Szolgáltató a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Gödöllői Járásbíróság, illetve a hatásköri szabályok figyelembevételével a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagos illetékességét.

4. Amennyiben olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a hatókörén kívül esik (vis maior), Szolgáltató nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt.

5. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor megjelölt időpontban lép hatályba.

6. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-től a Vásárló javára eltérjen.


Webáruház fejlesztés, weboldal készítés, közösségi média marketing szolgáltatások